Viljestyrke...

Er det noe jeg er i manko av for tiden så er det viljestyrke.
Tenk så mye lettere livet hadde vært om jeg hadde mer av det!
Taket i stua kunne fått det siste, avgjørende strøket med maling dersom jeg bare hadde hatt litt viljestyrke til å ta fatt på det... Det er pinlig å innrømme men vi startet faktisk malingen av dette sist påske! Vi var super motiverte og tenkte vi skulle få det gjort i løpet av få dager. Men taket var stort, svært mange strøk nødvendig, armer, skuldre og nakker ble slitne... Forrige strøk ble tatt i høst en gang, etter den runden var det plutselig et gulvteppe mindre i stua etter at vi veltet et spann over teppet. Hvit maling på sort teppe ble en utfordring og vips så var det i søpla. Kanskje påsken 2011 er tiden for det siste strøket? Det er lov å håpe...

I år har jeg lovet meg selv en fin bikini til vi skal på sommerferie. Det ser imidlertid ikke lovende ut for bikini-formen per i dag... Med en breddfull godteskuff som aldri ser ut til å bli tom kombinert med mangel på viljestyrke så skjønner jeg kanskje hvorfor jeg ikke lykkes på dette området. Mine tre svakheter på dette området er 1) tilbud på sjokolade 2) "det kan jo være at vi får besøk, vi må ha noe for sikkerhets skyld" og 3) jeg har allerede skeiet litt ut i dag så da kan jeg "ta den helt ut" og heller prøve igjen fra neste mandag av. 

På hvilke områder i livet skulle du ønske at du hadde mer viljestyrke?
-Marit-

1 kommentar:

  1. hei!
    jeg har heller ikke viljestyrke når det kommer til sjokolade...
    litt frustrerende at det må være så utrolig godt og på tilbud hele tiden!

    SvarSlett

Å kommentere kommenterer kommenterte har kommentert ♥♥♥♥