Takknemlighet over ting

Når jeg tenker på det jeg er mest takknemlig over i livet mitt så er det som regel andre mennesker: mannen min, barna, familie, gode venner og andre som betyr en forskjell i livet mitt. Det kan også handle om den jeg tror på eller mer generelle hendelser, som for eksempel jul, sommerferie og annet som er gøy. Sist men ikke minst handler det ofte om takknemlighet over de store tingene i livet: å bo i et fredelig land med velstand og overflod.

Likevel går det an å sette stor pris på TING i hverdagen. Det å kjenne takknemlighet over ting føles noe overfladisk men likevel- så lenge det utgjør en forskjell i livet mitt vil jeg være takknemlig over det.

TING som gjør meg takknemlig for tiden:
  • Nesespray
  • Vedovn
  • Sengetøy av flanell
  • Halv skatt i desember (om ikke det er en ting så kan man iallefall kjøpe ting for pengene)
  • Uggs
  • Gråtass på dvd
  • Våtservietter til vask av speil og bad/kjøkken
  • Feit håndkrem
  • Ull (ullskinn, ull undertøy, ull sokker, ull tråder til julepynt)
Og akkurat akkurat nå er jeg veldig takknemlig over å eie et koselig inspirerende interiørblad som kan leses når jeg er hjemme med sykt barn, i bilen på vei til Danmark eller hjemme i stua om kvelden.
Hvilke ting er du takknemlig over?

1 kommentar:

  1. Hva jeg er takknemlig for,hmm.. Min kjære mann,barn,familie,venner,syvenninna mi,forberedelser til jul,Jesus,symaskinen,mobilen..
    Det er mye annet også,men kommer ikke på alt.. Takknemlig for at jeg er ikke såå syk som jeg var i fjor,og håper jeg blir helt "frisk" til jul:)

    SvarSlett

Å kommentere kommenterer kommenterte har kommentert ♥♥♥♥