Fru C's vepsebol

Nydelige Fru C har på bloggen sin Fine greier
lagt ut oppskrift på vepsebol.
Jeg var bare nødt til å prøve meg på disse 
ettersom jeg elsker marengs!
Bilde lånt av Fru C.
Oppskrift:
- 2 eggehviter
- 1,5 ts vaniljesukker
- 125 gram sukker
- 125 gram kokesjokolade, grovt hakket
- 125 gram mandler, grovt hakket

Pisk eggehvitene stive (her er det viktig at 
bollen du bruker er helt ren). 
Tilsett så vaniljesukker og sukker litt etter litt, 
kjør dette til glatt marengs. 
Vend til slutt inn mandler og sjokolade.
Sett kakene med to teskjeer på bakebrett, 
greit å ha dem i nonelunde lik størrelse.
Det hele stekes på 170 grander (varmluft) i 15-20 min.
La kakene avkjøle på platen før du flyttet den på rist.

Jeg laget en dobbel dose i går etter at 
vannet ENDELIG var tilbake her i huset.
Dobbel omgang av oppskriften var likevel ikke særlig mye
Jeg må nok lage en omgang til i løpet av julen
for disse var gode!
Mitt forsøk på å lage vepsebol.

Disse kommer jeg nok til å lage til jul i årene fremover også.
Nyt det som er igjen av bittelitte julaften!

-Marit-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Å kommentere kommenterer kommenterte har kommentert ♥♥♥♥