Bilderedigering på iPhone

En god del av bildene jeg legger ut her på bloggen er tatt med iPhone. 
Jeg har noen festelige applikasjoner som gjør at jeg kan redigere og pynte litt på bildene.
Morsomt og lettvint for ei som ikke har så mye peiling på bilderedigering.
Applikasjonen jeg bruker mest er Photoshop express. Her kan jeg beskjære bildet, endre farger og ellers gjøre de vanligste endringene man kan gjøre i photoshop.
Her har jeg satt på en ramme, lagt inn sort/hvitt og forsterket lyset med photoshop express.


En annen fin applikasjon jeg bruker er Color splash. Her kan bilder gjøres svart/hvitt og så kan man fargelegge enkelt-elementer i bildet. Eneste minus er at man ikke kan bruke bilder fra eget galleri men må ta bildet inne i selve applikasjonen (dårlig forklart...)
Her har jeg fargelagt kun stilken på amaryllisen jeg har i stua. 
Fargerike klementiner blir enda mer fremtredende med litt redigering

En applikasjon som jeg bruker innimellom er Hipstamatic. Her kan jeg velge mellom ulike filmer, linser og blitser når jeg tar bilde. Den er litt for avansert for meg og det meste koster ekstra, men litt får jeg til. 
Her må også bildene tas inne i selve applikasjonen.
Kakeboks og kakemenn blir mye finere med litt redigering!
Utsikten er nydelig og trenger egentlig ikke redigering... Gøy og leke med bilder!

Alle applikasjonene er kjøpt i app store og jeg leker med dem hver dag. 
Små barn, store gleder!

4 kommentarer:

  1. Gode tips - jeg har lastet ned photoshop express :)

    SvarSlett
  2. Tusen takk for søte ord inne hos meg,og takk for titten :)
    Ønsker deg en finfin desember dag :)

    SvarSlett
  3. Så fine bildene ble.

    Jeg elsker forresten den serien som du har med alver i krus der:)

    Den boka med sitater fra foreldre må jeg også få tak i. Er helt utrolig hvor mange gullkorn man kan få liret av seg:)

    Tusen takk forresten:=)

    SvarSlett
  4. hei!
    iphone er gøøøøy!
    du, det bestikket er ikke arvegods, det kjøpte jeg på den der fryd tror jeg. Har bare 4 kniver og 3 gafler :S men de er fine da!
    klem m

    SvarSlett

Å kommentere kommenterer kommenterte har kommentert ♥♥♥♥