Barne-tv

Den rare fantorangen som er halvt orangutang, halvt elefant. Bilde lånt her.
Her i huset er barne-tv populært. Først og fremst blant barna men det skal innrømmes at mamman småhumrer iblant hun også av den rare Fantorangen, prompeputer i "Barnas supershow" og mini-Margrethe som rapper.
En vanlig diskusjon mellom meg og 4-åringen i huset er hva som er barne-tv og hva som bare ligner- det er ikke så lett for han å forstå at Simpsons og South Park ikke er barne-tv når han får et glimt av dette når pappan svitsjer mellom kanalene.
De mest populære barne-tv programmene her i huset er:
  • "Ugler i mosen" på NRK3, onsdager kl 1810 (pause frem til jul nå). Både Ole og Jesper liker dette programmet. Mammans favoritt er "kæm e det som bæsjaaaa".
  • "Barnas supershow" på NRK3, lørdager kl 18. Tøffe unger som finner på sprell.
  • "Emil i Lønneberget" og annet av Astrid Lindgren som sendes som barne-tv. Koselig for mamman å se dette sammen med ungene ettersom jeg selv har sett dette som liten. Vi leser bøkene om Emil for tiden og koser oss, fint å kjenne det igjen på tv. 
  • "Solveig og Kosinus"- nytt program på NRK3, torsdager kl 18. Jeg syntes det er litt halvtamt og får antydninger til svette av ordet "Kosinus" fordi det får meg til å tenke tilbake til matte-timene på vgs...  men Jesper på 4 år syntes det er både spennende og lærerikt. Ole er mest opptatt av at dragen kan brøle...
Utenom dette er Olemann begynt å bli glad i Gråtass og nå som han har vært syk ei uke har det blitt noen filmer med dette. Jesper foretrekker Ben10 og Star Wars the clone wars på film samt enkelte Disney-klassikere og Pixar-filmer. Ikke alt av dette er like bra etter min smak men det er jo ikke jeg som skal se det...
Gråtass- traktoren som begge guttene her har hatt et lidenskapelig forhold til. Bilde lånt her.

Hva foretrekker barna deres av barne-tv og film?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Å kommentere kommenterer kommenterte har kommentert ♥♥♥♥