5. april 2004. 
 Jeg hadde påskeferie fra studiene og dro en tur på SATS om morgenen. På vei hjem sto det bevæpnet politi og kontrollerte alle biler som kjørte av motorveien. Det så litt for seriøst ut til å være en øvelse. Jeg leide på den tiden leilighet sammen med to venner og skyndte meg hjem for å høre med dem om de visste hva som foregikk. På tekst-tv så vi at det hadde vært et ran i Stavanger. Utover dagen skulle vi og resten av Norge få høre stadig mer om hva som hadde skjedd samme morgen i 08-tiden. Inne i byen fikk jeg og noen venner selv se kulehull i butikkvinduer og dom-kirka... Jeg har også vært tilskuer flere ganger når saken har vært behandlet i rettssystemet og har blant annet fått med meg forklaringen til David Toska om hva som skjedde og hva som gikk galt denne dagen...

5. april 2004 er innledningen på filmen om NOKAS-ranet. Til uka skal meg og min kjære på kino for å se denne. Jeg føler nesten at filmen inndirekte handler om meg ettersom jeg har fulgt dette så tett. Det skal bli spennende å se hvordan de klarer å skildre dette "innenfra" ut fra ranernes perspektiv.
Flere som har sett eller skal se den?
Hvor var du 5. april 2004?

Bilde lånt her.

2 kommentarer:

  1. Ja, jeg skal se filmen. :-)

    SvarSlett
  2. 5. april 2004 var en veldig spesiell dag for meg... Men det får vi ta en annen gang ;)
    Jeg skal absolutt se filmen, men usikker på om det blir på kino eller hjemme i stua.

    SvarSlett

Å kommentere kommenterer kommenterte har kommentert ♥♥♥♥