Stopp menneskehandel!


Et tema som virkelig engasjerer meg er menneskehandel. Jeg syntes altfor få organisasjoner, menigheter og mennesker engasjerer seg i dette temaet! Tenk, 1,2 millioner barn og voksne er årlig offer for denne industrien (som forøvrig er verdens 3. største kriminelle industri). Dette er i mine øyne helt syke tall, kanskje noe av det som gjør det så vanskelig å ta dette inn over seg.
Det jeg også vet at mennesker som direkte er berørt av dette, det vil si ofre eller mennesker som har mistet folk de bryr seg om til denne industrien, er midt i blant oss i samfunnet vårt. De kommer til våre flyplasser som et ledd i at de smugles ut fra et land og videre til et annet. Norge er et "perfekt" transittland for bakmenn som ønsker å få ofre videre inn i europa.
Norge er også et land der flere av ofrene ender opp etter å ha fått hjelp til å komme ut av fangenskapet. Med seg har de all smerte de er påført som ofre for mishandling og frihetsberøvelse.

Hvorfor skriver jeg om dette nå?
Body shop har lansert en underskriftskampanje der DU kan skrive under på et opprop der du bidrar til å sette fokus på dette. Så langt har over 2,2 millioner mennesker skrevet under!
Er DU med? 
Kampanjen kommer du til ved å trykke her.

Bilder lånt fra thebodyshop.com

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Å kommentere kommenterer kommenterte har kommentert ♥♥♥♥