Oppskrift på pizzasnurrer

Her kommer oppskriften på svigermors fantastiske pizzasnurrer! Disse er fantastisk saftige og myke, smaker nydelig og er lette å lage. Genialt til barneselskaper, kveldsbesøk eller til å ha med på tur.

Ingredienser:
- 5 dl lunkent vann
-70 gram fersk gjær
-1 egg
-1 dl olivenolje
-0,5 ts salt
-0,5 ts sukker
-800gram hvetemel

-Pizzasaus (jeg pleier å bruke Dolmio sin)
-1 pakke ternet bacon
-Revet ost

Bland sukker og gjær, deretter blander du inn egg og olivenolje. Bland tilslutt det våte med det tørre. Hev deigen godt i 30 min. Vær forberedt på at den hever mye ettersom det er mye gjær i den.

Kjevle deigen ut i rektangel, smør på pizzasaus, dryss over ternet bacon og ost. Rull sammen på langs til "pølse" (ikke for tykk for disse blir svæære). Kutt i biter på 2-3 cm, legg dem på bakepapir og trykk dem flate med skje. Etterheves 30 min.

Stekes på 250 grader til de er brune (ca 10 min). Vær obs på at de blir brune ganske raskt ettersom varmen er høy.

Nyyyyyyyyyyyyyyyyyt!

2 kommentarer:

  1. Mmm...hørtes godt ut.
    Tror jeg må prøve meg på de en kveld:)

    SvarSlett
  2. mmm...det høres deilig ut - takk for oppskrift!

    SvarSlett

Å kommentere kommenterer kommenterte har kommentert ♥♥♥♥