Ridderkake og duk

En heel dag uten planer, bare til meg? For en luksus!
Ungene er tilbake i barnehagen etter ferien, mor og far har resten av uka fri for å slappe av, gjøre småting i huset og pakke til London-tur.
Barneselskapet i går ble en fin start på feiringen av vår flotte 4-åring. Jeg glemte selvfølgelig å ta bilde av ridderkaka (det er altså TRAVELT med barneselskap hvis noen lurer på det). Jeg fikk sneket meg til et lite midtveisbilde av kaka for å dokumentere at den har eksistert, før den ble spist helt opp.
Et eneste tårn står igjen, all pynten er plukket vekk, ridderne på hest var allerede i lek og krokodillene som omringet borgen var spist. 
Kaken var veldig lett å lage: Vanlig sjokoladelangpanne delt i 2/3-stykke. den siste 1/3 delte jeg opp i 8 deler og tok to og to stykker og laget tårn. Tårnet ble holdt sammen av et halvt grillspyd i tre, hele greia ble kledd i glasur (som forøvrig konstant rant bort i varmen), iskjeks med flagg ble satt på hvert tårn som spir. Jeg brukte dekorgelé på tube fra Dropsen for å tegne litt på kaka og satte toblerone-trekanter rundt kanten som en mur. Ridderfigurer fra TINY fungerte som pynt rundt kaka sammen med vingummi-krokodiller (skulle liksom vise at borgen hadde vollgrav rundt seg).

Nå skal mor drikke kaffe og surfe på nettet. Jeg startet runden med å bestille en coated duk hos Stoff&Stil, gleder meg til å få den!
Bilde lånt fra Stoff&Stil
Ønsker dere alle en deilig tirsdag!

1 kommentar:

  1. Undeniably believe that which you said. Your favorite justification seemed to
    be on the internet the simplest thing to be aware of. I say to you, I certainly get annoyed while
    people consider worries that they just do not know about.
    You managed to hit the nail upon the top as well as defined out the whole thing without having side
    effect , people can take a signal. Will likely be back to get more.
    Thanks

    Feel free to surf to my page :: different search

    SvarSlett

Å kommentere kommenterer kommenterte har kommentert ♥♥♥♥