Da Jesus brakk finger'n

I London kom jeg over noen utrolig kule figurer som var ment å være oppløftende, inspirerende og skape filosofiske tanker. Jeg måtte selvfølgelig velge meg den som så ut som Jesus! 
Beklageligvis har Jesus ikke tålt den lange overfarten (og sjauinga fra koffertmennene til Norwegian) så da jeg tok han ut av kofferten i ettermiddag var den ene pekefingeren brukket!
Jesus skal peke opp i himmelen med begge pekefingrene men min Jesus peker bare til høyre. Symbolikken i dette kan vel være så mye, for eksempel
  • Jeg er veien, sannheten og livet og jeg holder meg til høyre
  • Jesus var en helt vanlig mann som brakk fingeren like lett som oss
  • Forholdet til Jesus må passes på og pleies, ellers kan det gå galt
 Jeg syntes Jesus er fin jeg, han får hedersplassen i stua til tross for brukket finger. Kanskje jeg er rar men jeg syntes nesten han er enda finere sånn som dette
Noen som blir overrasket når jeg forteller at jeg for hundre år siden var Jesusruss? På russekortet mitt stod et bibelvers fra en av mosebøkene: "Alt fett tilhører herren!"...

Ha en fin dag!

1 kommentar:

Å kommentere kommenterer kommenterte har kommentert ♥♥♥♥