Sommer&sol

Om 4 dager er det endelig vår tur til å ha sommerferie! Jeg føler ikke at jeg kan klage: vi hadde 2 uker ferie i mai der vi var utrolig heldige med været. Vi har også hatt langhelger på sørlandet i løpet av sommeren så litt farge har vi da fått. Været er supert her akkurat nå så jeg føler absolutt ikke at vi har gått glipp av noe ved å velge sein ferie. Likevel kjennes det godt at det snart er vår tur!
Vi kommer til å ta noen dager hjemme i starten av ferien- vi har venner vi vil treffe og mye vi kan finne på alt etter hvordan været blir. Deretter tar vi turen til sørlandet, til hytta. Vi vil nok slappe av, være med slekt, gå i dyreparken og kanskje ta noen dagsturer til nydelige sørlandsbyer. Jeg fikk mms av min tante i dag som er der nede for øyeblikket, jeg må si at jeg gleeeder meg!!
Bildet er tatt fra brygga, selv om kløna meg ikke klarer å justere bildet så håper jeg at dere ser hvor nyydelig det er der!

Jeg syntes det er deilig å vite at vi kan være på hytta det vi vil og ellers hjemme. Vi kan liksom ta det helt med ro, se an vær og planer som dukker opp og ta ting som de kommer. En lang ferie uten forpliktelser er deilig!
Etter et par uker skal ungene i barnehagen igjen noen dager mens jeg og mannen rydder og styrer litt her hjemme i det gamle huset vårt. Det er alltid noe å henge fingrene i her! Nå for tiden beiser vi terasse og maler vinduskarmer på kveldstid når ungene sover. Ellers er det alltid så mye gøy å finne på om sommeren! Her en kveld laget meg og 2 av svigerinnene mine hjemmelaget jordbærsyltetøy- nam nam! 
Her ser dere ferdig resultat i fryseren. Det er kjempedeilig å ha rørte jordbær å ta opp ved besøk, til pannekaker, vafler eller is. En sikker vinner!

Den siste feriehelga reiser meg og mannen til London- uten barn! Jeg tror ikke det går en dag uten at jeg uttrykker hvor mye jeg gleeder meg! London-tips mottas fremdeles med takk- jeg har nemlig ikke vært der før...  


Ønsker dere alle en deilig siste-uka-i-juli!

1 kommentar:

  1. Hei:)
    Så deilig å snart ha ferie da..
    Det såg deilig og idyllisk ut..
    Her har jeg og mannen laga rørt jb syltetøy,fra Jelsa:)
    SÅ flott at dere skal reise uten barn til London,deilig og alle har godt av slikt.
    Fått med deg at me 4 jentene skal til London i høstferien..
    Just us..!
    Glede mg så veldig,har aldri vært borte fra Sofie,så er på tide.
    Her tar ikke mannen ut ferie,er høy sesong for Rødne,så me nyter de ukene han har fri,jobber annahver uke.. Så kanskje en dagstur til Kvitsøy,ellers kose oss på stranda og har forbhåpentlig fint vær.. Dere får ha en god tur,kos dere og nyt det..:)

    SvarSlett

Å kommentere kommenterer kommenterte har kommentert ♥♥♥♥