oooops!

I ettermiddag skulle vi vaske en ladning med klær. Midt i vaskeprogrammet hørte vi noen rare lyder fra vaskemaskinen. Jeg lukket døra inn til vaskerommet og latet som om ulyden ikke eksisterte. Da sentrifugeringsprogrammet startet noe senere var jeg likevel pent nødt til å forholde meg til ulyden: herlighet som det bråkte!
Tilslutt måtte vi bare avbryte klesvasken for å ikke vekke sovende småtroll... Etter noe plunder fikk vi endelig tømt maskinen for vann manuelt via en liten luke med hull, propp og diverse gøsj som hadde samlet seg opp over mange år (unnskyld meg, har noen fortalt meg at det fantes et lite hull bak en luke som man måtte renske nå og da?!?).
Da maskinen var tom for vann var det på tide å lokalisere skaden. Vi fant ganske raskt ut at det måtte være en BH-spile på vandring som måtte være årsaken til alt bråket. En rimelig kringlevridd og slafsete BH lå nemlig i haugen med gjennomvått tøy som ble tatt ut av trommelen... au da!

Vi leitet gjennom trommelen med lommelykt, uten hell. Tenker vi så bra lure ut der vi etter tur satt med hode inni vaskemaskinen... Vi demonterte topplokket på maskinen men vi fant ikke noen BH-spile der... Tilslutt måtte mannen ta av hele bakdekselet på maskinen og deretter deler av sentrifugen- og der! BH-spilen satt oppe i et hjørne. Den ble raskt pælmet i gulvet og så begynte den festelige jobben med å sette sammen maskinen igjen. Jeg kjenner at jeg er spent på om den om litt vil klare å sentrifugere tøyet som ligger dryppende vått i baljen ved siden av...

Her kommer et lite bilde av en ikke særlig angrende synder:

Ps: dersom jeg skriver "vi" når det gjelder å demontere og sette sammen maskinen så mener jeg selvfølgelig mannen min. Jeg tørket opp litt vann, forsøkte å si noe lurt og observerte ellers...

Ps2: dersom jeg skriver "vi" når det gjelder å vaske klær så mener jeg selvfølgelig meg- og kun meg.

2 kommentarer:

Å kommentere kommenterer kommenterte har kommentert ♥♥♥♥