Drømmelørdag, lørdagsdrømmer

Det er lørdag, ferien har startet, vi er hjemme, det regner. Det føles som en drømmelørdag- hele verden ligger foran oss! Av og til er regn og dårlig vær en befrielse- finvær får meg til å føle at jeg "må" ut og "må" finne på noe. Dårlig vær tillater liksom at jeg kan være inne, pusle med småting, se film og være lat: det er jo tross alt dårlig vær og ikke noe å gjøre...

På dager som dette drømmer jeg om fint vær (man skal vel helst gjøre det når man har sommerferie?), unger som sover lenger enn til klokka er 05, vaskehjelp og restplass til syden. Jeg har mange drømmer, små og store, men prøver å skille mellom dem som er realistiske (som for eksempel deilig middag ikveld) og dem som er litt fjerne for meg (som å bli Lotto-millionær, jeg spiller jo tross alt ikke Lotto).


Dagen så langt har bydd på tidlig våkne unger, rengjøring av hele 2. etg i fellesskap med min eminente mann, deilig kaffe (fra Benk selvfølgelig), Lynet Mcqueen på film med guttene for hundreognittifjerde gang og hjemmehygge. Jeg sitter faktisk i min lilla morgenkåpe enda, kremt...
Senere i dag skal jeg og mannen ta med eldstegutten på kino en tur og kose oss mens lillebror i huset er hos sin onkel og leker med traktorer. Jeg tror det er litt viktig å av og til skjemme ut den tapre storebror litt og gi han litt alenetid med oss, han er så tålmodig og inkluderende med sin lillebror og fortjener litt "storgutt-aktiviteter" i blant.

 Ingenting er som fersk kaffe en lørdag morgen!

Hva drømmer dere om?

1 kommentar:

  1. No er ferien over..
    Hadde vel nokre draumar, nokre kom og nokre gjekk..
    Lurt å gi barna aleinetid!
    God helg og ferie!

    SvarSlett

Å kommentere kommenterer kommenterte har kommentert ♥♥♥♥