Ting blir ikke alltid som planlagt...

Som jeg skrev tidligere: vi er på ferie i Århus. Vi har gledet oss stort- 2 uker i denne dejlige by! Vi hadde vært så heldige at vi fikk låne et sommerhus av noen i familien.
I går ankom vi sommerhuset sent på kvelden, slitne etter lang dag på reisefot. Skuffelsen var stor da vi låste opp døra og mugglukta bare slo i mot oss. De som eier huset hadde gjort en kjempejobb med å klargjøre huset for oss men en vannlekkasje hadde ført til at gulvet var blitt muggent av all fuktigheten... Etter 2 timers vasking og styring ga vi opp og ringte et hotell. Etter en natt der begynte jakten på locatin: hvor skulle vi nå være frem til vi overtar det store sommerhuset vi har leid fra lørdag av? Denne uka skulle i utgangspunktet være billig ettersom vi skulle bo gratis og det allerede sprengte feriebudsjettet stod nå i fare for en real smell... Jeg er litt kresen og orker ikke å bo hvor som helst med barna. Tilslutt fant valget på noen "luksushytter" på en campingplass nord for Århus. Hytta er grei- størrelse fuglekasse men helt ok for noen få dager. Mitt problem er vel mer campingplassrelatert: jeg har vokst opp med hytte i nærheten av campingplass og har vært vitne til litt av hvert, så fordommene klarer jeg ikke helt å legge fra meg...
Hyttene kan sees her.
Nå er vi lykkelige over å endelig være på plass, det har ikke vært helt enkelt å farte rundt omkring for å finne sted å overnatte med full bil og trøtte unger på slep. All ære til dem som har holdt ut! I morgen venter botanisk hage- vi må jo komme oss ut av "skoeska" vi bor i på dagtid!

Ha ei deilg uke alle sammen!

2 kommentarer:

  1. Synes du er flink til å ta ting på strak arm, Marit. Det er ikke bare enkelt det der. Så lenge du ikke bor i hytte 1-5 så går det nok greit frem til lørdag!! :) Det ordner seg for snille jenter, vet du :) Fortsatt god ferie!! Siv

    SvarSlett
  2. Så flink du er til å rodne opp! Håper dere får en fin ferie. I går kom pakken som jeg vant hos deg. Den var kjempefin, og nå prøver jeg å holde fingrene unna sjokoladen til helgen ;) Har blogget om den her: http://hmoholt.blogspot.com/2010/05/pakke-i-posten_26.html

    Klem fra Hilde

    SvarSlett

Å kommentere kommenterer kommenterte har kommentert ♥♥♥♥