London baby!

Jeg er en meget raus kone. Jeg har helt uoppfordret og uten noen som helst tanke på meg selv gitt min mann en tur for to (meg og han selvfølgelig) til London i august. Som vi sier i min familie når man gjør noe tilsynelatende for andre: jeg er en usselvissk person.
Jeg vet ikke hvem som er mest gira; det er mulig det er meg. Jeg gleder meg en haug - jeg har jo aldri vært i London før! Jeg har vært i nord- England og byer som Liverpool, Manchester og Newcastle, men aldri i London. Så for å sitere Joey i Friends: LONDON BABY! Her snakker vi hotell ved Hyde Park, shopping, sightseeing, madame tussauds, musicals, god mat, lekker drikke og uteliv... jippi!!


Har du vært i London? Hva bør vi få med oss på våre 3 dager i den engelske hovedstaden? Dine mat-tips, shoppingtips og sightseeingtips? Hva bør vi styre unna?

5 kommentarer:

  1. London e en super by, vært der 3 ganger og likt alle gangene. Ville hatt et hotell sentralt, ikke gidda styre med undergrunn og langt ut. Men det er kansje for sent allerede.

    Madam Tussauds må du jo få med deg, likeså med buss-sightseeing i dobbeldecker. Og ikke minst musical, det er jo det obligatoriske. Spise fish and chips orginal style om du liker det.

    Samt gjerne en lommebok med mye penger, eller visa kort med nedkjøling i våre dager. London har ALT!!!

    God tur!

    SvarSlett
  2. Eg anbefale Stomp Out Loud og båttur på Themsen. Tror du kan få det inkludert i bussturen. London Eye e skummelt hvis man har høydeskrekk...

    SvarSlett
  3. Så heldig du er, jeg elsker London, har været der mange ganger nå :) shoope litt må man ALLTID :) utenom ville jeg kansje sett en musikal (we will rock you, veldig bra) åsså ville jeg fått med meg, big ben, london bridge, evnt london eye som hege skriver over her og madame tussaud. Skulle det være dårlig vær ville jeg tatt turen til Westfield shooping senter, har de samme butikkene som i oxford street...

    SvarSlett
  4. E jo bare LITT misunnelig på London turen dokkers ja :) Men æ anbefale MUSIKAL!! Det MÅ dokker få med dokker i London. Vokskabinettet e kanskje et must, va en liten nedtur for min del da, syns ikke dukkan ligna i det hele tatt æ da :)

    SvarSlett
  5. London e fantastisk! Eg har vært der en god del ganger nå, og lengte alltid tilbake. Mine tre beste shoppingtips e som følger:
    1) Primark som ligger i enden på Oxford street. Det e en enorm butikk me ekstremt lave priser på alt fra klær til sengtøy. Dette e vel den beste butikken i hele London.. Men pass på å komme der tidlig (synes å huske at de åpner i 9-10 tiden), for det blir veldig raskt mye folk.

    2) New Look som ligger litt nedenfor primark på andre siden av veien. I denne butikken finner man ALLTID bukser som passer, i motsetning til i Norge hvor de nesten aldri passer. Også veldig hyggelige priser, ca et par hundre kroner per bukse.

    3) Lillywhites som ligger ved Piccadilly Circus. Denne sportsbutikken er ca 5 etg, og helt vanvittig billig. De selger også en del kofferter og lignende som ikke er sportsutstyr.

    Disse tre butikkene er etter min mening et MUST hvis man skal til London og liker billig og bra shopping.

    Et annet tips er å kjøpe billettene til musikal på tkts sin stand som ligger på Leicester square. Her finner du billige billetter til musikalene. Bare pass på at dere får greie plasser.

    Ellers kan en tur til koselige Covent garden anbefales.

    Jeg vet ikke helt når dere reiser, men me har en "London top 10" bok fra den første turen vår dit, som dere kan få låne. Der er det oversikt over t-banen mm.

    Oh, eg e misunnelig! Have a good time :)

    SvarSlett

Å kommentere kommenterer kommenterte har kommentert ♥♥♥♥