Google street view

De fleste har sikkert hørt om google street view, denne fidusen som tar google maps skrittet lenger og tilbyr ekte bilder fra gatene og stedene man søker på.
Google street view-bilen har kjørt rundt i byen her jeg bor de siste månedene og jeg venter nå spent på å få se gata vår. Mannen min sier at han sto ute i stigen da bilen kom i gata vår, det kan jo bli morsomt å se! Jeg har også hørt andre fortelle hvor de var og hva de gjorde da bilen kom og spenningen er stor: sitter virkelig venninna mi med puppen ute og ammer på terassen på google street view? Mista kollegaen en pose i bakken akkurat da den kjørte forbi? Finnes jeg noe sted på google street view? Dette må sjekkes nærmere.
Foreløpig finner jeg kun hovedveiene her i området på street view'en men jeg venter i spenning.

Er det andre der ute som vet hva de gjorde da bilen med kameraet kom forbi? Kan dere se deres hus eller gate der nå? Hvordan ser det ut?
For dere som ikke har prøvd det ut: gå inn på www.google.no, trykk på kart/maps, søk på adressen din og få den opp på et kart. Se til venstre, der har du en lang vertikal strek for zooming. en gul mann står på den, trykk på mannen og "dra" den inn i gata di. Dersom gata di blir blå kan du slippe mannen der og street view'en viser seg.. blir den ikke blå så finnes adressen (desverre) ikke der enda...

Små barn, store gleder...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Å kommentere kommenterer kommenterte har kommentert ♥♥♥♥