Gjenposting av tidligere innlegg: En liten historie...

Her kommer et innlegg som jeg postet tidligere i år.

Det var på den tiden hun begynte å tenke at det ikke var så verst. Dette kom til å gå. Livet var ok. Det fantes venner. Mye var over og mye var avklart.
Og likevel føltes det i blant som om det var langt igjen og gå. Det var så mye som ikke var på plass enda. Men slik burde det kanskje være når man var tenåring.
En kveld hørte hun en sang. Hun lå alene og hørte en sang bli spilt om og om igjen. Det var live musikk, sannsynligvis en øvelse, bassen var tydelig og det var en kvinnestemme som sang. Melodien gjorde inntrykk, musikkinteressert som hun var bestemte hun seg for å finne ut mer om denne sangen. Hun oppsøkte stedet musikken kom fra og fant ut hva sangen het.
Det var en dansk sang av en for henne ukjent artist. Jakten på sangen begynte i diverse platebutikker, dette var før internet ble så tilgjengelig som i dag. Men utvalget i dansk musikk var ikke spesielt stort og det skulle gå lang tid før hun fant den.
Men så en dag, i en platebutikk i Oslo, fant hun sangen på en samle-cd over nordiske kvinnelige artister. Hun hørte sangen om og om igjen, og den innfridde forventningene hun hadde bygget opp siden sist hun hørte den. Det ble hennes sang: "den jeg elsker, den jeg elsker elsker jeg". En enkel, rett-frem sang som likevel gjorde noe med henne.
En dag kjørte hun en lang tur. Med seg i bilen hadde hun gode venner: ei venninne i baksetet, en kamerat i forsetet. Kameraten var en hun hadde fått kontakt med i løpet av det siste året, de siste månedene hadde de gått turer på stranda om kveldene. Hun likte å være med han. Han gjorde henne avslappet og han var spennende.
Hun satte på cd-spilleren i bilen og sangen som hørtes var "den jeg elsker". Før hun nådde å bytte til en mer kjent sang for dem som satt på sa kameraten "den sangen kan jeg! Det er jo "den jeg elsker!". Han hadde et spesielt forhold til sangen og hadde ikke hørt den siden han var liten gutt og bodde i Danmark. Hun hadde aldri møtt noen før som kjente til sangen som betydde så mye for henne. Hun begynte å forstå hvorfor sangen alltid hadde gjort noe med henne. Det var ikke lenger bare hennes sang, den var deres.
Snart 10 år har gått, sangen har blitt spillt mange ganger i bil, live på konserter og i bryllup. Sangen som hadde en forhistorie for to mennesker har blitt en felles historie for begge.

Den jeg elsker, den jeg elsker elsker jeg...

2 kommentarer:

  1. *smile* veldig koselig fortalt!

    SvarSlett
  2. nåååh. Så søtt :)
    Ment 2 be hette d!

    SvarSlett

Å kommentere kommenterer kommenterte har kommentert ♥♥♥♥