Jeg trenger interiørinnspill fra DEG

God morgen, det er onsdag, det er sol og det er snart vår!
Her i gården har det blitt lite søvn takket være en hjerne som jobbet på høygir i går kveld og ikke klarte å skru seg av. Jeg forsøkte å telle sauer og alt mulig men uansett hva jeg tenkte på så sneik det seg inn tanker om interiør: hva skal jeg gjøre i stua? Hvor er den gamle settekassen min, den må jeg pusse opp. Passer turkis til lilla og lime?
Siden jeg er i fargemodus i dag måtte jeg ha på meg denne toppen som er kjøpt på hm.com.

Stua fikk nye farger i går: Lime og lilla:
Disse terracottakrigerne kom ned fra loftet, spørsmålet er bare hvor jeg skal putte dem...
Og til slutt trenger jeg litt hjelp fra deg som kan dette med interiør:

Denne høye vasen er kjøpt på IKEA. Jeg er lei av fargen og vil gjerne male den, tror du at det går an? Hvilken farge hadde vært gøy? Hva kunne jeg ha puttet oppi den?

Denne krakken har jeg arvet av min oldemor. Jeg vil pusse den ned og male den og kanskje finne ei kul pute og ha på den. Hva slags farge hadde vært stilig?

Finnes det noen steder på nett hvor man kan kjøpe maling i freshe farger til å male dette dillet med?

Ønsker alle en strålende dag!!

8 kommentarer:

  1. Den store sorte vasen ville jeg spraylakka hvit(lakk til rundt en 50 lapp på biltema) og hatt i en gang eller noe med strå i....

    SvarSlett
  2. ville ha spraya vasen hvit eller grå og malt krakken i dus turkis og hatt heklet pute på :-)

    Lykke til :-) Blir spennende å se resultatet :-)

    klemmer

    SvarSlett
  3. takk for tips! jeg så for meg vasen i hvitt eller grått selv, gjerne med noe fancy greier oppi... krakken kan veldig godt være dus turkis, har litt ellers av det i stua... og så ei snaisen pute, det blir bra :)

    SvarSlett
  4. Anbefaler også at du sprayer den vasen, det går kjapt som bare det og blir finfint! Hvis du vil kan du spraye noen kvister hvite i samme slengen som du pakker oppi, eller bare bruke bjørkekvister som de er..(nå er det vel fastelaven snart også og tid for fastelavensris?) Den krakken var megasøt og fortjener kanskje en søt farge og en søt heklet pute som atinybitofheaven skriver, du kan også røffe den litt for å beholde inntrykke av at den er gammel ved å pusse den litt ned her og der etter at du har malt den. Liker lys lys grønn og dus turkis. Go for it. Blir gøy å se resultatet.

    SvarSlett
  5. takk for masse innspill! gleder meg til lønna er på konto og jeg kan ut å kjøpe spray, maling og dilldall :)

    SvarSlett
  6. enig med de andre. spraye vasen. krakken ville jeg kanskje malt i en grunnfarge som feks (nå tar jeg bare noen farger altså) hvit. Så malt over med en av de fargene du har i stua og brukt noe sandpapir ol til å lage slitt mønsker på den.. hvis du skjønte?

    SvarSlett
  7. skjønte den renate, takk for innspill. skal ut å handle lakk til vasen snart, bjørk har jeg lassevis av i hagen så jeg tror at jeg sprayer noen kvister i samme slengen.
    krakken tenkte jeg å pusse ned nå først og så gå på jakt etter en kul farge. har mye mørk lilla, lime og litt turkist i stua (i tillegg til hvite møbler, sort sofa og peis og litt trefarger), ser kanskje for meg at en veldig lys lilla hadde vært kul... :)

    SvarSlett
  8. Sier meg enig med noen av de andre over, spraye vasen. Spraymaling/lakk fås kjøpt på biltema og europris feks. Hva med å spraye den i en dus farge, eller stikk motsatt, i en litt knall farge. Samme med krakken, isblå kanskje? Passer godt til lime ;)

    SvarSlett

Å kommentere kommenterer kommenterte har kommentert ♥♥♥♥