Da han møtte henne (eller var det omvendt?)


Det hele begynte for snart 9 år siden, i 2001. Vi ble begge utfordret til å være ledere i en menighet der vi bor. Vi hadde truffet hverandre et par ganger tidligere men visste lite om hverandre. Utover høsten fikk vi god kontakt og etter at jeg fikk lappen rundt jul begynte vi å ta noen kjøreturer ut på stranda for å gå små turer. Jeg kjørte min mors snaisne Opel Tigra, noe som var DEN magneten ovenfor min 1 år yngre bilgale mann som enda ikke hadde lappen eller bil selv.
Utover vinteren traff vi hverandre mer og mer. Vi reiste blant annet på hytteturer i forbindelse med menigheten vi var ungdomsledere i og det var på en av disse turene i mars 2002 det hele skjedde. Mannen min var 17 år og jeg var akkurat blitt 19. Hva som skjedde på den turen er ikke helt klart men det oppstod på et tidspunkt ei "mølje" av folk i ei dobbeltseng (jeg mener å huske at det hele startet med krangel om en pose chips) og da mølja løste seg opp lå vi to igjen der og hadde mildt sagt funnet tonen ;)
Resten av turen hang vi veeeldig tett sammen, på hjemturen satt vi i samme bil og sendte tekstmeldinger til hverandre uten at de rundt oss hadde anelse om hva som var på gang og med en gang vi var hjemme så kjørte jeg ned til han. Og så, midt i filmen "American history X" var det gjort....

Etter å ha vært sammen i litt over 2 år flyttet vi sammen og noen måneder kjøpte vi vårt første hus. Vi flyttet et år senere inn i vår første enebolig samtidig som jeg fullførte sosionomstudiet og mannen min fullførte læretiden sin som elektriker.

Sommeren 2006 kom vår etterlengtede lille Jesper til verden

Jesper er en skikkelig gla'gutt som nå har rukket å bli 3,5 år. Han har livlig fantasi, liker godt å kle seg ut, se film, tulle med foreldrene og vil helst sove i foreldrene sin seng for tiden.

Etter at Jesper ble født fant vi ut at det kanskje var på tide å gifte seg... Kona var nok hakket ivrigere på dette enn hva mannen var så vi gjorde en deal i januar 2007: jeg fikk gjennom forslaget om å gifte oss og mannen fikk ny flatskjerm. Grei deal!
Vi giftet oss 14. juni 2008- en fantastisk flott dag!!!



Like etter bryllupet flyttet vi nok en gang: vi hadde fått tak i drømmehuset i bydelen der jeg vokste opp. Et stort, gammelt hus med flott hage og mange muligheter! Her bor vi nå og her blir vi nok boende. Vi trivdes veldig godt her og liker spesielt godt at det er så god plass til masse besøk her!

i juni 2009 kom lillebror Ole til verden og familielykken var fullkommen!

3 kommentarer:

  1. Haha, det var en genial deal :D

    SvarSlett
  2. åhhh liker å lese sånne innlegg! :D hvordan dere har kommet dere dit dere er idag! Også fekk eg jo en super idè på hvordan jeg skal få gubben til å gifte seg med meg! hehehe :D

    SvarSlett

Å kommentere kommenterer kommenterte har kommentert ♥♥♥♥